Fakültemizden Yüksek Öğretim Sistemine Önemli Katkı
Fakültemiz koordinasyonunda yürütülen Erasmus+ KA2 MULTICASS projesinin yaygınlaştırma etkinlikleri kapsamında düzenlenen “Çok Kültürlü Sınıflar: Yükseköğretimde Kapsayıcı Öğrenme ve Öğretim” başlıklı konferansa üniversitemiz ev sahipliği yaptı.
Aralık 2022'de İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesinin konsorsiyum liderliğinde başlayan, Türkiye Ulusal Ajansı ve Avrupa Birliği tarafından finanse edilen MULTICLASS projesinin konsorsiyumunda yer alan üniversitelerin yanı sıra 14 ülkeden 115 akademisyen İKÇÜ’de buluştu.
İstanbul'dan Yıldız Teknik Üniversitesi, İzmir'den Yaşar Üniversitesi, Belçika'dan HOGENT Uygulamalı Bilimler ve Sanat Üniversitesi, Romanya'dan Transilvanya Brasov Üniversitesi, Bulgaristan'dan Sofya Üniversitesi St. Kliment Ohridski, Çekya’dan Prag Üniversitesi ve İspanya'dan San Jorge Üniversitesi’nin ortaklığında, İKÇÜ ev sahipliğinde başlayan programın açılışına, Rektör Prof. Dr. Saffet Köse, İzmir Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, University of Transilvania Brasov Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Simona Lache, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Muhsin Akbaş, Prof. Dr. Yasin Bulduklu, Üniversitemiz Uluslararası İlişkiler Genel Koordinatörü Prof. Dr. Ender Akan, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sevtap Ünal, Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Şaban Doğan, ÖSYM Başkan Danışmanı Prof. Dr. Ahmet Çiçekler, Yaşar Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. M. Gökay Özerim katıldı.
Konferansta keynote speaker olarak olarak, San Jorge University’den Prof. Dr. Maria Luisa Sierra, Czech University of Life Sciences Prague’den Prof. Dr. Petra Chaloupková, Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Prof. Dr. Aydın Balyer, İKÇÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden Doç. Dr. İrem Özgören Kınlı katıldı.
Eğitimde Dönüşüm Küresel Bir Zorunluluktur
Proje kapsamında çeşitli ülkelerden gelen bilim insanlarını İKÇÜ’de ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti paylaşan Rektör Prof. Dr. Saffet Köse, konuşmasında bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimine dikkat çekti. Bu süreçte ülkelerin heterojen toplumlar haline geldiklerini dile getiren Prof. Dr. Köse, “Çokkültürlülük en başta kültürel farklılıklara saygıyı önceler ve asimile etmek yerine bütünleştirmeye ihtiyaç duyar. Değişen küresel koşullar bugün çok kültürlü sınıfları, kültürel, etnik, dilsel ve dini farklılıkları olan öğrencilere insan haklarına açık biçimde bağlı bir anlayış ile eğitimi küresel bir politika olarak benimseme zorunluluğunu yaratmıştır. Kendi içinde çok sayıda güçlüğü oluşturan bu çeşitlilik, aynı zamanda toplumsal yapı ve eğitim sistemi için bir zenginliği de oluşturur. Dezavantajın ortadan kaldırılmasında toplumsal dinamiklerin sinerjik birlikteliğe dönüşmesinde en önemli unsur eğitimdir. Yeni dezavantajlı grupların oluşmamasında insanlık adına önemli rolleri eğitim kurumları üstlenmek mecburiyetindedir. Azınlık durumunda olanlara ya da farklı alt kültürel gruplara yönelik dışlama, ayrımcılık ve baskıyı ortadan kaldırmakta eğitim kurumlarına ve akademilere önemli görevler düşmektedir” diye konuştu.
Gurur Duyuyoruz
Üniversitemiz Uluslararası İlişkiler Genel Koordinatörü ve Diş Hekimliği Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ender Akan “Altı ülkeden sekiz üniversitenin yer aldığı konsorsiyuma koordinatörlük yapmaktan gurur duyuyoruz. Proje yapan öğretim elemanlarımıza koordinatörlük olarak gerekli her türlü desteği sunmaya devam edeceğiz” dedi.
Yükseköğretimin Çok Kültürlü Boyutuna Materyal Üretilecek
MULTICLASS projesinin Koordinatörü aynı zamanda fakültemiz öğretim üyesi, İKÇÜ Uluslararası Projeler ve Erasmus Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Emin Bakay da yükseköğretimin çok kültürlü boyutunu geliştirmeye yönelik yapılan her bir iş birliğinin oldukça değerli olduğunu kaydetti. Doç. Dr. Bakay, “Bugün, yükseköğretimin çok kültürlü boyutunu geliştirme konusundaki deneyimlerimizi paylaşmak ve çok kültürlü sınıflarda daha etkili öğretmenler olmak için birbirimizden öğrenmek amacıyla bir araya geldik. Projenin genel hedefi, Avrupa'da Yükseköğretimin kalitesini ve çok kültürlü boyutunu artırmaktır. Özel hedeflerimiz arasında ise; Yükseköğretim öğretim kadrosunun çok kültürlü sınıfları yönetmesi için yenilikçi kısa dönem personel hizmet içi eğitim müfredatı, didaktik rehber ve bir dizi öğretim materyali geliştirmek, çok kültürlü sınıflar için öğretim kadrosunun sınıf yönetimi becerilerini geliştirmek amacıyla kısa dönem personel eğitim kursları (çevrimiçi ve yüz yüze) geliştirmek, uygulamak ve test etmektir” dedi. Proje kapsamında 2024 yılının Eylül ayında üniversitemizde görev yapan dört öğretim üyesinin Bulgaristan’ da düzenlenecek olan bir haftalık “Çok Kültürlü Sınıflarda Eğitime Farklı Bir Bakış” isimli yüz yüze eğitime katılacaklarını ifade etti.
Çok Kültürlü Ortamlarda Farklı Bakış Açıları ve Yanlış Anlaşılmaların Önüne Geçmek
Fakültemiz öğretim üyesi ve aynı zamanda MULTİCLASS projesindeki çıktıların da mimarlarından biri olan Doç. Dr. İrem Özgören Kınlı, Fransa da eğitim gördüğü dönemlerdeki deneyimlerini çok kültürlü ortamlarda iletişim, beden dili ve yanlış anlaşılmalar ile ilgili verdiği örnekler yolu ile hem konunun önemini vurgularken, tüm katılımcıları hem düşündürüp hem de güldüren konuşmasıyla büyük ilgi çekti.
İBBF Daha Büyük Projeler Yapmaya Devam Edecek
Fakültemiz dekanı Prof. Dr. Sevtap Ünal “Doç. Dr. Kınlı ve Doç. Dr. Bakay hocalarımızı tebrik ediyorum. İBBF olarak daha büyük projelerde yer almak için daha fazla kaynak ayırmayı düşünüyoruz. Bu konuda başta rektörümüz olmak üzere tüm üniversite yönetiminin desteğini arkamızda hissediyoruz” dedi.